پاورپوینت آشنايي با تجهيزات تبادل جرم بين 2 فاز

دسته بندي : فنی و مهندسی » برق، الکترونیک و مخابرات
توضیحات:
پاورپوینت
با موضوع آشنايي با تجهيزات تبادل جرم بين 2 فاز، در قالب ppt و در 55 اسلاید، قابل ویرایش.

بخشی از متن پاورپوینت:
بخش عمده اي از واحدهاي علمياتي انتقال جرم مربوط به تماس دو فاز غير قابل امتزاج گاز – مايع مي باشد. مهمترين واحدهاي عملياتي گاز- مايع عبارتند از تقطير، جذب، رطوبت زني و رطوبت گيري. واحدهاي عملياتي فوق الذكر مي توانند توأم با انتقال جرم و حرارت باشند. از طرفي در بعضي گراديان غلظت و نفوذ در هر دو فاز قرار مي گيرد و حداقل يك جزء در دو فاز نفوذ مي كند( مانند جذب جزء خاص از مخلوط گازي توسط حلال مايع) و در بعضي انتقال جرم در هر دو فاز صورت مي گيرد و كليه اجزاء در هر دو فاز نفوذ مي كنند.( مانند تقطير) . لذا پيچيدگي واحدهاي فوق از تقطير تا رطوبت گيري كاهش مي يابد.
دستگاههاي مختلفي براي تماس هر چه بهتر و انتقال جرم با راندمان بالاتر براي سيستم گاز – مايع استفاده شده اند. از جمله اين دستگاهها مي توان ظروف مجهز به توزيع كننده گاز (Sparger) ظوف مجهز به بهم زن مكانيكي ، شوينده هاي ونتوري، ستونهاي ديواره مرطوب، ستونهاي پاشنده، ستونهاي سيني دار و ستونهاي پر شده را نام برد. در بسياري از اين دستگاهها به منظور بالا بردن سطح تماس بين دو فاز، يكي از فازهاره صورت حبابهاي گازي در فاز مايع در تماس با فاز مداوم ديگر قرار مي گيرد( مانند پراكندگي گاز به صورت حبابهاي گازي در فاز مايع درون ظرف مجهز به بهم زن يا پراكندگي فاز مايع در فاز گاز در ستون پاشنده و يا ايجاد فيلم مايع در ستونهاي ديواره مرطوب يا برجهاي پر شده). سطح تماس و نحوه پراكندگي يك فاز ديگر (فاز مداوم) از پارامترهاي مهم در طراحي هستند.
در اين بخش اشاره مختصري به بعضي از پارامترهاي هيدروديناميكي در دستگاههاي مجهز به توزيع كننده گاز و دستگاههاي مجهز به بهم زن مكانيكي خواهد شد . البته مطالب جامع تر در اين خصوص در كتب مربوطه در مكانيك سيالات وجود دارد . نگاهي گذرا به شوينده هاي ونتوري و ستونهاي پاشنده و ستونهاي ديوراه مرطوب خواهيم داشت و بيشتر به طراحي هيدروليكي ستونهاي سيني دار و ستونهاي پر شده مي پردازيم كه بسيار با اهميت هستند و موارد استفاده فوق العاده زيادي دارند. توضيح دستگاهها بر اساس پراكندگي گاز در مايع( دستگاههاي مجهز به sparger- دستگاههاي مجهز به هم زن مكانيكي – ستونهاي سيني دار) و نيز پراكندگي مايع در گاز به صورت قطره يا به صورت فيلم مايع( شوينده هاي ونتوري، ستونهاي پاشنده، ستونهاي ديوراه مرطوب و ستونهاي پر شده ) خواهد بود.
و . . .

فهرست مطالب:
مقدمه
انواع تجهيزات
برج هاي سيني دار
ظروف مجهز به توزيع كننده گاز
انتقال جرم در ظروف به sparer
برج هاي آكنده
سيني هاي مشبك
سيني هاي فنجا ني
ظرو ف مجهز به بهم زن
شوينده هاي ونتوري
ستونهاي ديواره مرطوب
ستونهاي پاشنده
ستونهاي پر شده
طراحي تجهيزات
تعيين قطر بر ج هاي سيني دار
ويژگي هاي آكنه خوب
و . . .
دسته بندی: فنی و مهندسی » برق، الکترونیک و مخابرات

تعداد مشاهده: 11043 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: ppt

تعداد صفحات: 55

حجم فایل:240 کیلوبایت

 قیمت: 36,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    دز قالب ppt و در 55 اسلاید، قابل ویرایش.