بتن انعطاف پذیر(ecc)

دسته بندي : فنی و مهندسی » عمران
بتن انعطاف پذیر(ecc)بتن انعطاف پذیر نوعی‌ بتن مسلح است كه از بتن عادی ۴۰ درصد سبك ‌‌تر و در برابر ترك خوردن ۵۰۰ بار مقاوم‌ تر است. عملكرد این بتن جدید‌‌ به دلیل وجود الیاف نازكی است كه ۲ درصد حجم ملات بتن را تشكیل می‌دهد.‌ بتن انعطاف پذیر از موادی ساخته شده‌ كه برای ایجاد حداكثر انعطاف‌پذیری طراحی ش
بتن انعطاف پذیر كه ‌كامپوزیت سیمانی مهندسی‌ نامیده شده‌، به دلیل عمر طولانی‌ تر در دراز مدت از بتن معمولی ارزان‌تر است. این در حالی است كه بتن معمولی دارای مشكلات بسیاری از جمله نداشتن دوام و پایداری، شكست در اثر بارگذاری شدید و هزینه‌های تعمیر در اثر شكست است. بتن نشكن یا انعطاف‌پذیر به جز شن درشت از همان مواد تشكیل‌دهنده بتن معمولی ساخته شده است‌.
خصوصیات بتن انعطاف پذیر
بتن استاندارد، مخلوطی متشکل از سیمان شسته‌، آب‌، شن و ماسه که یک محصول قوی و در عین حال شکننده را تولید می‌کند. این نوع بتن همواره مستعد ‌به انواع ترک‌ها است. اضافه کردن الیاف مصنوعی به‌ بتن انعطاف پذیر این مشکل را حل می‌کند و به بتن این امکان را می‌دهد که انعطاف پذیر ‌و در مقابل تنش‌ها، قابلیت خم شدگی داشته باشد. محصول به دست آمده دارای خصوصیات زیر است.
 
‌بتن انعطاف پذیر مقاومت بالایی در مقابل ترمز و چرخش‌های ناگهانی خودرو دارد. ‌این نوع بتن‌های تولید شده ‌‌به سختی فلز بوده و تحت خمش حداقل دو بار مستحکم‌تر از بتن معمولی است.


‌نیاز به‌ تعمیر و نگهداری کمتری دارد‌ و ضخامت و وزن ورقه‌های پیش ساخته آسفالت را کاهش می‌دهد. از این رو نصب و هماهنگ کردن قطعات‌‌ را قادر می‌سازد.
‌این نوع بتن در پروژه‌های زیربنایی مورد استفاده قرار می‌گیرد. و زمان لازم برای ساخت جاده‌ها و پیاده‌روهای جدید را به نصف میزان پیشین کاهش می‌دهد.
در مقایسه با بتن‌های فعلی، انعطاف پذیر، مقاوم تر و ماندگاری آنها بیشتر است. این در حالی است که بتن‌های معمولی شکننده و تحت فشار، شکسته می‌شوند.
از این نوآوری می‌توان برای ساخت قطعات باریک پیش ساخته به منظور سنگفرش کردن معابر و روکش جاده با نصب سریع استفاده کرد.
‌بتن‌های ConFlexPave به دلیل مقاومت بالا، نیازمند نگهداری کمتری هستند.

ECC ‌علاوه بر تقویت بتن با الیافی كه به عنوان لیگامان عمل كرده، استحكام بتن را فراهم می‌كنند.‌ الیاف مورد استفاده، پلمیری از جنس پلی وینیل كلراید هستند. این الیاف دارای پوشش سطحی با ضخامت نانومتری برای تنظیم اتصال فصل مشترك بین الیاف و زمینه سیمانی است كه به طور ویژه برای ECC طراحی شده است.
دسته بندی: فنی و مهندسی » عمران

تعداد مشاهده: 18772 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.pptx

فرمت فایل اصلی: .pptx

تعداد صفحات: 18

حجم فایل:1,100 کیلوبایت

 قیمت: 21,900 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • گالری تصاویر :